Home

Har tagit rejäl fart nu med sådant som ska göras hemma. Är på gång med barnrummet som ska bli vitmålat. Har gjort två väggar färdigt ska fortsätta i morgon om jag får tid tänkte jag. Blir supersnyggt men det är så ovant när man gör om. Tar ett tag för ögat att vänja sig! Ska ordna hyllor två stycken och ställa backar att ha lego och små plastdjur i. De dräller massa sådant överallt och blir inte ordentligt lekt med. Kankse ändras detta om man kan plocka fram och sedan städa bort efter sig. Som på dagis liksom. (Jag antar de är dömt att misslyckas men jag kommer nog vilja försöka iallafall). Jag ska även inhandla en kista i korg på Ikea att ha utklädningskläder i. Man kan ju köpa massa smådant på loppis. Hattar och roliga sjalar mm. Tror de kommer gilla de skarpt!

Vidare vad gäller stil och sådant i lägenheten så är jag ganska mycket inne på naturfärger med en lugn ljus bas. Brunt, mullvad och beige till vitt sedan med svarta kontraste. Tänk vad foton föressten kan göra mycket för en lägenhets känsla. Kommer att förstora en cool bild på kidsen snart och sätta upp i vardagsrummet i en svart ram. Kommer bli snyggt som bara den. Ett ensamt stort kort över soffan som kommer att bli brun. Överdragen är beiga nu men det blir lätt fläckar samt att det ger för mycket fluff-effekt tycker jag med den färgen. Så Mörkbrunt it will be! :) Är SÅ sugen på att köpa mig ett gammalt skåp på blocket nu som är riktigt slitet i trät eller iaf trärent icke målat. Sedan ha stoora ljuslyktor uppe på i typ zink. Skulle bli väldans fint! I kväll fick jag också två gigantiska kuddar till soffan av min bror och hans flickvän. Helt gratis. Snällt snällt. De passade utmärkt i vår sängsoffa. Den är helt underbar att ligga och bara slöa i. Mjuk o rymlig. Skönare än en vanlig soffa iallafall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback