Damn day




Är helt värdelöst trött..borde inte få blogga. Så är det med det. Men jag gör det endå för att kankse få lite lugn i huvudet så jag kan sova. I dag har jag vart på vårdcentralen med Linnea men de var ingen fluss i lilla halsen på henne iallafall. Men molly får vi fortsätta ge de äckliga pennecilinet några dagar till. Stackarn. Men de går bra när Henrik ger henne det. Helt otroligt. Vissa saker kan bara hennes pappa göra alltså. Lägga henne och ge henne medecin. :)

Å jag är så "on my way" till mitt fina önskehem nu..eller iaf så fint de kan bli när man bor i hyresrätt haha..nej inte ens så fint men så fint som jag tänkt mig då. Det duger nog. Fick hem två överkast till soffan jag har byggt av två sängbottnar och ställt i ett hörn här hemma. De var fina men inte i den färg jag tänkt mig..de var mer mörkbeiga än sandfärgade så in they goe in the tvättmaskin en och en efter ett långbad i massa vatten o en flarra klorin. I tvättmaskinen fick de sen möta varsin halva flarra till med den mysiga vätskan och de är nu skötsamt ljusare.
Hittade soffkuddar i dag också från en soffa som skulle ställas av så de tog vi och gjorde ryggstöd av och snart kommer sidostöden och kuddarna från mammas soffa också.  

Å jag är så awsome. Jag vek massa ren tvätt också med hjälp av min stora duktiga tjej idag. Vi är ett bra städteam. I dag lovade jag henne att hon skulle få vara med och måla vägg i morgon också så så får de bli så får jag tummen ur. Nu är bara frågan vilken vägg man ska börja men men de blir nog sovrumsväggen eftersom jag endå behöver sätda ur sovrummet lite där vid sängarna så. Härligt o få nått gjort speciellt när man är hemma och är sjuk och har sjuka barn hemma. Slipper jag tokstressa över plugget som på nått sätt sköter sig själv endå...skumt. var på Familjecentralens öppna förskola och gjorde lite fältstuder i dag för skolarbetet samt träffade av en slump en gammal lärare till mig på Estetprogrammet när jag gick gymnasiet. Hon var sig lik.
Sen har vi plockat undan här hemma så nu är de undanplockat men fan inte rent nånstans. Det kankse man tar i morgon kväll. Tänkte dra runt damsugaren iaf i morgon och lufta moppen lite alltså inte en sån på hjul för det har jag ingen men den som man kan doppa i vatten o svabba golven med. Haha..usch är trött då får jag dålig humor. men tror inga läsare har så snuskig humpr som jag...aja...bytheway också. En text jag garvat åt hittades på Fb. Vill bara dela.

CIA meddelar att man gripit några av Usama Bin Ladens släktingar. De personer som nu sitter i säkert förvar är Usamas mor, Marme Laden och de två bröderna
Choko laden och Remou laden. ...I lördagskväll tillfångatogs även hans
syster, Pina co laden. Nu spanar man efter hans...kusin Sal laden och
...hans senile farfar, Varv...ard...et Jag laden.......





Kram på er era små hemliga läsare som aldrig kommenterar om ni ens finns?
/H

maja » 2010-10-10 | 07:47:23
URL: http://majastinabylund.blogg.se/

vad smart att kasta in sängöverkasten i tvättmaskinen och bleka dem.=) hade aldrig kommit på idén själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback