Nu har de vart helg.


Oj vad gröna mina ögon såg ut på bilden. De kan verkligen skifta i ton från ljus till ljus. Brun/gul/gröna.

Idag har man hunnit med lite olika saker. Vaknar med irritation av att barnen gått upp kvart över 4 och hållt oss vakna sen dess. Sommnade som en stock vid läggningen av Linnea men nu tar jag nya tag. Opponerar på en tenta och sådant inför innedagarna i falun på Tisdag. Jag älskar verkligen mina studier just nu men de kommer jag säkert inte göra när jag pluggar tre halvår med pedagogik på rad. Hua. Kommer nog få de tufft då. Eller så kommer jag vara Pepp och veta de är det sista jag gör (förutom en termin med matte och något annat också) Sen är jag färdigutbildad förskollärare. Kommer nog gå snabbare än vad jag tror. Kan knappt fatta redan nu att jag gått den tunga kursen "den språkande människan" som var full av avancerad gramatik mm. Tycker de är så skönt att ha både den och "barn kultur och medier" avkalarade. Första terminen - barnkultur och medie; var så rolig då jag pluggade på plats. En helt annan samhörighet i klassen. Men sedan så är det SÅ skönt att disponera sin egen tid och kunna sitta i ett skolmöte rufsig och flottig i håret i mjukisbrallor med kaffekoppen i högsta hugg. Så avslappnande liksom. :) I love it! Distans is the shit! MEN på innedagarna ska jag njuta av ungänget med mina studiegruppskompisar och bara vara liksom. Ha det mysigt och trevligt på högskolan. Så skönt man trivs där nu och kan salar mm. Iaf på en sida av högskolehuset.

Halloween då..hm ja vi hade myskväll med film och tacos. Skruvade ihop en pall från ikea på kvällsingen gjordes det också. Älska tekniska killar. Hatar såntdär med ihopmontering haha. Så jag satt mest och tittade på. Filmen vi såg kan jag verkligen rekommendera. Sjukt skum eller vad man ska säga. Handlar om ett samhälle där de bara får vara ett visst antal medborgare mm. Lobotomerar de som inte vill va kvar mm. Hua. Skitläskig mellan varven men ingen ren "hoppatill" film utan mer drama som sagt. I like it! Population 436 hette filmen.

Barnen hade så roligt på gympan idag. Linnea var helt förvånad och det sist hon sa var "man får ju skrika här!" (vi tjatar om att hon inte får skrika mkt till vardags) Men där var det nån avslutningslek där man fick skrika på slutet. Tror hon tyckte det var roligast på hela gympan haha. :D
De lekte "kom alla mina små barn" , smyga på varandra, hinderbana och lite sånger å sådant. Uppvärmningen älskar de också då de får springa runt i en ring. Idag kunde man stå lite mer på sidan av när de sprang. De är så söta och de håller verkligen i hop syskon som de är. Mina gullungar!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback