Mycket i min hjärna

Det är så mycket i mitt liv och imin hjärna just nu så ja blir alldedes snurrig. Somtals blir jag trött arg frustrerad och helt utmattad, och ibland kommer dedär stunderna jag bara njuter. När jag flödar av kreativa ideer och plugget flyter på bra, man är ute i god tid med uppgifter och har börjat fått studiesjälvförtroende. Man känner sig mer och mer vuxen men varje dag kan man känna Ska det vara såhär jämt? Nej de ska det självklart inte. Jag är så nyfiken på framtiden men gör mitt bästa för att leva i nuet. Jag funderar på hur vi kommer att bo inom låt säga 5 år? Ett hus är vi iallafall överens om. Inte för långt ute i buskarna men endå naturnära. Jag går och funderar om man ska köpa helt färdigt eller om man ska köpa något billigare och renovera. Ideerna flödar ju som sagt men jag har ju inte direkt nån snickare till kille. (dock till bror haha)

Jag har sånna problem med att foga i hop alla mina ideer och liknande om hemmet till en matchande helhet. Vill både ha in lite färger vitt och lite beige/brunt. Senaste ideen är en "byrå" vägg inne i vardagsrummet. Som kombinerad tv-bänk. Allt för bra med förvaring. Sedan gräsgrön kontaktplast på golvet i barnens rum i stället för Hampenmattor tills vidare. Vi har en hund som GJÄRNA kissar in alla mjuka mattor. Grr....man blir så trött på det men det går inte att göra något åt. Man hinner inte ut i tid och minut när man har två småbarn som går mestadels hemma. Givetvis får hon sina promenader men är det en mjuk matta framme så kan hon kissa bara på pin kiv liksom. Hon är ju också en vuxen rumsren hund så ett par timmar borde hon rimligtvis kunna hålla sig.

Nu återstår av kvällen Robinson och lite pluggande.
Hann inte berätta så mycket vad vi gjort i dag men det är lite av det vanliga. Testade dock en gestalteringsuppgift på barnen i dag som jag ska utföra på en förskola nästa vecka. Tänk att så enkla medel som att sätta på sig en stor mössa vira in sig i ett svart påslakan, sätta upp en liten spotlight och tala med lite halvläskig mörk röst kan få två barn att göra så stora ögon haha. Det var verkligen jätteroligt. Linnea vill gjärna "leka den leken" igen. :)

Ny design är jag sugen på också. Bara appropå ingenting.

Hej på er /Hanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback