Dagis

Mina tankar far  då och då åt Linneas håll när det gäller förskolan. Snabb update av läget. Vi fick byta förskola till barnen då de på den första privata förskolan vi hade dem på inte klarade av Molly som då var ganska tuff och utåtagerande samt enligt dem ofokuserad och gick upp i varv. De tyckte jag skulle tillbringa all min tid där och hålla fast henne vid samlingen mm. Helskumt. När de efter tredje gången hade ett möte med oss och sa "det funkar inte" så sa vi att nu byter vi förskola till bägge. Då verkade de ångra sig för de skulle ju sakna Linnea så mycket. Hon trivdes så himla bra där och hade fått kompisar mm. Hon talade om sina fröknar mm och gillade verkligen det dagiset. Så för HENNES skull är jag ledsen.

På nya dagiset kan hon ingen frökens namn. Inget barn har hon nämnt och ofta frågar hon om gamla dagiset är öppet nu? Är det öppet? Är fröken XXX där nu?" Vad ska man säga...det skär i hjärtat. Hon frågade det nyss nu i morse. Vill hon ska vara där hon känner sig trygg. Vi ska dit och hälsa på nu på fredag. Får se hur det går. Känner att jag skulle må bra om Linnea gick på den förskolan och Molly på nya där hon trivs. ELLER att jag byter tillbaka och kräver att de tar hand om henne på det vis som de ska. Bah..nääää jag vet varken ut eller in. Känns bajsigt. Nej Molly får gå kvar. Hon har lärt sig alla fröknars namn på sin avdelning och det är ju bra. MEN incidenten i går rubbade min tillit litegrann. :(
VARFÖR SKA DET VARA SÅ SVÅRT?!

Emma » 2010-10-14 | 09:15:57

Urtråkig incident och jag förstår att tilliten försvinner. Hua. Hoppas de fick rejält med skäll! Men kan inte linnea få börja på gamla dagiset igen? Kanske blir jobbigare för din del men så himla synd att rycka ifrån henne kompisar och personal hon trivts med. Men men, annars är det väl bara att låta det ta lite tid antar jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback